چگونه خرده فروشان می توانند مدیریت انبار را بهینه کنند و عملکرد را بهبود بخشند

img
img
img
img
shape
shape
چگونه خرده فروشان می توانند مدیریت انبار را بهینه کنند و عملکرد را بهبود بخشند

چگونه خرده فروشان می توانند مدیریت انبار را بهینه کنند و عملکرد را بهبود بخشند

چگونه خرده فروشان می توانند مدیریت انبار را بهینه کنند و عملکرد را بهبود بخشند


مدیریت انبار نقش مهمی در زنجیره تامین کسب و کار خرده فروشی ایفا می کند. این پیامدهایی برای هر بخش از تجارت شما دارد و به طور قابل توجهی بر سطح رضایت مشتری شما تأثیر می گذارد.

موفقیت کسب و کار شما با نحوه مدیریت انبارتان شروع می شود. با بهینه سازی مدیریت انبار خود می توانید ارزشی را که به مشتریان خود ارائه می دهید به حداکثر برسانید.

بنابراین، در اینجا پنج نکته وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی مدیریت انبار خود پیاده سازی کنید.

جدول محتویات

  • اقلام را بر اساس نسبت گردش مالی جدا کنید
  • نظم و امنیت انبار را بهبود بخشید
  • کارآمدترین روش انتخاب سفارش را تعیین کنید
  • انتخاب منطقه
  • دسته بندی
  • انتخاب خوشه
  • برداشت موج
  • از راهکارهای مدیریت موجودی و انبار خودکار استفاده کنید
  • عملکرد انبار خود را تجزیه و تحلیل کنید



1. اقلام را بر اساس نسبت گردش مالی جدا کنید


برای آسان‌تر کردن یافتن و انتخاب اقلام سفارش‌داده شده برای انتخاب‌کنندگان، باید اقلام خود را بر اساس نسبت گردش مالی قرار دهید. کالاهای سریع السیر محصولاتی هستند که به سرعت با هزینه نسبتاً پایین به فروش می رسند، در حالی که کالاهای با حرکت آهسته اقلامی هستند که در یک بازه زمانی معین تقاضای مشتری بسیار کمی داشته اند.

محصولات پرفروش خود را در قفسه‌های جلویی قرار دهید تا انتخاب‌کنندگان مجبور نباشند برای یافتن آن‌ها راه دور بروند. از این گذشته، مطمئن شوید که اقلام سریع السیر در نزدیکی محل بسته بندی و حمل و نقل قرار دارند تا روند انجام سفارش تسریع شود.





2. نظم و امنیت انبار را بهبود بخشید


اگر نتوانید نظم و امنیت انبار خود را بهبود ببخشید، بهبود کارایی برای شما دشوار خواهد بود. هنگامی که انبار شما نامرتب است و به امنیت مناسب مجهز نیست، از خطرات مختلف مانند ضرر و تصادف در امان نخواهید بود.

با استفاده بهینه از هر منطقه، فضای انبار و چیدمان خود را مرتب کنید. همچنین مطمئن شوید که جک های پالت و لیفتراک ها می توانند به راحتی از هر راهروی در انبار شما عبور کنند. همچنین باید مطمئن شوید که چندین SKU را در یک مکان سطل با هم ترکیب نکنید تا کارکنان شما مجبور نباشند به طور تصادفی موارد اشتباه را انتخاب کنند.

اگرچه یکی از اهداف شما افزایش کارایی است، اما همچنان امنیت انبار شما باید در اولویت باشد. کارکنان خود را با تجهیزات مناسب برای حمایت از ایمنی آنها در هنگام چیدن و قرار دادن اقلام مهیا کنید. در نهایت، منطقه انبار خود را با دوربین های مداربسته تکمیل کنید و فقط به افرادی که مسئولیت مدیریت انبار شما را بر عهده دارند، اجازه دسترسی بدهید.





3. کارآمدترین روش انتخاب سفارش را تعیین کنید


روش های انتخاب سفارش که توسط هر شرکت خرده فروشی استفاده می شود ممکن است یکسان نباشد. یک راه حل انتخاب سفارش ممکن است برای یک تجارت مناسب باشد و نه برای کسب و کار دیگر. همچنین به تعداد سفارشات، چیدمان انبار، پیچیدگی و نیازهای منحصر به فرد شرکت بستگی دارد.

در اینجا بهترین روش های انتخاب سفارش وجود دارد که می توانید اعمال کنید.

انتخاب منطقه


این روش همچنین به نام برداشتن و پاس کردن نیز شناخته می شود، این روش به کارکنان نیاز دارد تا اقلام را در یک منطقه مشخص جمع آوری کنند. آنها باید همه SKUهای واقع در یک منطقه خاص را انتخاب کنند.

اگر یک سفارش دارای SKU های متعددی است که در مناطق مختلف واقع شده اند، آنها باید به نوبت از هر منطقه گرفته شوند. به عنوان مثال، هنگامی که یک انتخاب کننده تمام SKU ها را از ناحیه اول گرفته است، می تواند به انتخاب موارد از ناحیه دوم و غیره ادامه دهد. سپس، تمام اقلام گرفته شده را می توان مستقیماً در بسته بندی یا منطقه حمل و نقل قرار داد.


دسته بندی


این روش زمانی استفاده می شود که چندین سفارش با یک شماره SKU دارید. انتخاب کننده باید اقلامی را از چندین سفارش، با همان شماره SKU به طور همزمان دریافت کند. بنابراین، آنها فقط باید یک بار سفر کنند تا آن اقلام را تحویل بگیرند.




انتخاب خوشه


این روش مستلزم آن است که کارکنان در یک سفر چندین مورد از چندین سفارش را برداشته و سپس آنها را در ظروف مختلف قرار دهند. هنگام انجام این کار، آنها به یک چرخ دستی متشکل از چندین ظرف برای اقلام مختلف نیاز دارند.


برداشت موج


با استفاده از این روش، انتخاب کننده باید در یک زمان، موارد را از یک سفارش، یک شماره SKU بگیرد. برای همگام‌سازی و بهینه‌سازی فرآیندهای برداشت و تحویل، می‌توان برنامه‌های برداشت اقلام را در زمان‌های خاصی از روز تعیین کرد.





4. از راهکارهای مدیریت موجودی و انبار خودکار استفاده کنید


مدیریت دستی انبار با تکیه بر سوابق کاغذی و صفحات گسترده بسیار ناکارآمد است. تصور کنید که چقدر زمان برای پیگیری حرکات خوب تلف شده است و چقدر ضرر را به دلیل داده های نادرست یا مشکلات انجام سفارش تجربه کرده اید.

رقبای شما ممکن است فرآیندهای مدیریت انبار و موجودی خود را با راه حل های خودکار بروز کرده باشند. پس چرا شما اقدام نکنید؟

نرم افزار مدیریت انبار (WMS) نظارت بر ورود و خروج کالا، خودکارسازی روش های حسابرسی موجودی و سرعت بخشیدن به فرآیندهای برداشت و بسته بندی را برای اطمینان از انجام به موقع سفارش برای شما آسان تر می کند. همچنین داده های بلادرنگ کاملی را در مورد وضعیت موجودی، نسبت گردش مالی، تخصیص اقلام و غیره ارائه می دهد.

WMS کامل و پیشرفته مانند نارنگ سیستم را می توان با نرم افزار مدیریت موجودی (IMS) ادغام کرد تا عملیات خرده فروشی شما را بهینه کند. این ادغام شما را قادر می سازد تا سطح موجودی خود را مدیریت کرده و تقاضا برای محصولات خود را پیش بینی کنید، در نتیجه از انباشته شدن موجودی و همچنین خریدهای غیر ضروری جلوگیری کنید.

5. عملکرد انبار خود را تجزیه و تحلیل کنید


پس از پیاده سازی فرآیندها و فناوری های جدید، باید عملکرد انبار خود را اندازه گیری و بررسی کنید تا مطمئن شوید که تاثیر زیادی بر بهره وری انبار شما دارند.

بنابراین، در اینجا برخی از معیارهای عملکرد انبار وجود دارد که باید به طور فعال نظارت کنید:

Order Fill Rate: درصد اقلام سفارش داده شده از مقدار موجودی در دست است. به این نرخ رضایت تقاضا نیز گفته می شود.

دقت انتخاب سفارش: درصد سفارشات انتخاب شده بدون خطا هم از نظر انتخاب محصول و هم در تعداد.

ارسال به موقع به مشتری: درصد سفارشات ارسال شده در تاریخ درخواستی یا مشخص شده. شرکت‌های خرده‌فروشی موفق معمولاً سطح به‌موقعیت ۹۷ درصد یا بالاتر دارند.

ظرفیت انبار: ظرفیت فیزیکی و واقعی منطقه انبار مورد استفاده برای ذخیره سازی موجودی.
هنگامی که در اندازه‌گیری نتایج فرآیندها و فناوری‌های جدیدی که در حال پیاده‌سازی هستید موفق شدید، می‌توانید درک کنید که چگونه و کجا می‌توانید به بهبود کارایی و بهره‌وری انبار خود ادامه دهید.



برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه WMS و IMS چگونه می توانند به بهینه سازی مدیریت انبار شما کمک کنند، لطفاً از وب سایت ما دیدن کنید یا در مورد نیازهای خود با ما صحبت کنید.

نویسنده مقاله: زهره نوروزی

درخواست دموی نرم افزار نارنگ سیستم
Captcha
بالا