6 مزیت اصلی نرم افزار ERP برای صنعت تولید

img
img
img
img
shape
shape
6 مزیت اصلی نرم افزار ERP برای صنعت تولید

6 مزیت اصلی نرم افزار ERP برای صنعت تولید

6 مزیت اصلی نرم افزار ERP برای صنعت تولید

تولید یکی از صنایع بسیار پویا و رقابتی است. سطح بالای رقابت در این صنعت، تولیدکنندگان را ملزم به رقابت برای برآوردن تقاضاهای مصرف کننده به طور فزاینده و سریع می کند. برای دستیابی به اهداف خود، تولیدکنندگان با استفاده از سیستم های نرم افزاری تولید یکپارچه باید بتوانند تمامی فرآیندها را تسریع و همه چیز را کارآمدتر کنند.

یکی از چندین اقدامی که تولیدکنندگان می توانند انجام دهند، استفاده از نرم افزارهای تولید خودکار است. این سیستم اساساً برای ساده سازی کل عملیات، بهبود کارایی و کاهش هزینه ها ساخته شده است (برای اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید). سپس، مزایای اصلی تولید نرم افزار برای صنعت تولید چیست؟ پاسخ های زیر را بیابید.


جدول محتویات

  • ذخیره سازی امن تر داده ها
  • کنترل کامل موجودی
  • پیوند همه بخش های یک شرکت تولیدی
  • مدیریت سفارش کار را خودکار کنید
  • زنجیره تامین و فرآیند انجام سفارش را ساده کنید
  • ارائه داده های دقیق و بهبود تصمیم گیری
  • نتیجه


1. ذخیره سازی امن تر داده ها

تولیدکنندگان باید می توانستند فرآیندهای دستی مستعد خطا را حذف کنند. تکیه بر سوابق کاغذی ناکارآمد و ناامن می شود، زیرا به راحتی پاره می شوند و گم می شوند. حتی هارد دیسک‌ها نمی‌توانند امنیت داده‌ها را تضمین کنند، به خصوص زمانی که افراد زیادی از آنها استفاده می‌کنند. با استفاده از نرم افزار تولید یکپارچه می توانید ذخیره سازی داده ها را ایمن تر کنید.


با بهترین سیستم نرم افزاری تولید، تولیدکنندگان می توانند از طریق یک سیستم واحد به داده های مختلف دسترسی داشته باشند. مدیران می توانند حقوق دسترسی را برای کارکنانی که مسئول مدیریت داده ها هستند، فراهم کنند. سیستم‌ERP مبتنی بر ابر حتی به افرادی که حقوق دسترسی دارند اجازه می‌دهند تا زمانی که دستگاه‌هایشان به اینترنت متصل هستند، داده‌ها را در هر زمان و از هر مکان مدیریت کنند.


بیشتر مطالعه کنید: اهمیت سفارش خرید (PO) در تجارت


2. کنترل کامل موجودی

مدیریت موجودی یک عامل مهم در فرآیند تولید است. شما می توانید از یک سیستم مدیریت موجودی برای نظارت بر حرکات داخلی و همچنین خارجی موجودی آنها به طور دقیق و در زمان واقعی استفاده کنید. این سیستم همچنین شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا فراوان‌ترین و کم‌فروش‌ترین محصولات را شناسایی کنند تا بتوانند خرید و تدارکات را به نحو احسن مدیریت کنند و نوآوری را به بازار بیاورند. 


3. پیوند همه بخش های یک شرکت تولیدی

سیستم های ERP قادر به ادغام تمام بخش های یک شرکت تولیدی مانند بخش مالی، مدیریت منابع انسانی ، مدیریت انبار یا انبارداری ، سیستم فروش، خدمات مشتری و غیره هستند. این بدان معناست که شرکت نیازی به نظارت دستی و جداگانه بر هر بخش ندارد. همه بخش ها می توانند از طریق یک سیستم هماهنگ شوند و مدیران می توانند داده های کامل را از هر یک از آنها در زمان واقعی دریافت کنند.


بیشتر مطالعه کنید: مدیریت زنجیره تامین در مقابل لجستیک



4. مدیریت سفارش کار را خودکار کنید

نرم افزار ERP تولیدکنندگان را قادر می سازد تا سفارشات کاری را که شامل تاریخ و زمان اجرا، نام مشتری، سفارش فروش، قرارداد فروش، مقدار محصول، کارکنانی که مسئولیت آنها بر عهده می گیرند و همچنین سایرین را خودکار کنند. علاوه بر این، هر سفارش کاری دارای یک کد مسیریابی است تا نظارت بر مسیر را برای مدیریت آسان‌تر کند. سرپرستان می توانند هر کار را بر اساس دستور کاری ایجاد شده چک لیست کنند و همچنین اطمینان حاصل کنند که همه وظایف به درستی کار می کنند.


5. زنجیره تامین و فرآیند انجام سفارش را ساده کنید

با نرم افزار ERP، تولیدکنندگان می توانند عملکرد روان و تقاضای به موقع مشتری را تضمین کنند. ویژگی مدیریت زنجیره تامین شامل هماهنگی، کنترل تدارکات، مدیریت انبار و تحویل کالا است. از طریق این ویژگی، تولیدکنندگان می‌توانند استراتژی‌های لجستیکی بهتری ایجاد کنند و در نتیجه به آنها در کاهش هزینه‌های عملیاتی و اداری کمک زیادی می‌کند.


بیشتر مطالعه کنید: راهنمای ضروری برای مدیریت موجودی ERP



6. ارائه داده های دقیق و بهبود تصمیم گیری

نرم افزار ERP تولیدکنندگان را قادر می سازد تا اطلاعات کاملی را در مورد تمام جنبه های عملیات تجاری خود بدست آورند. به عنوان مثال، عملکرد فروش، مشتریان، سود و همچنین زیان، سهام، امور مالی، نیروی کار، و غیره. تمام داده های تولید شده مطمئناً برای ذینفعان مفید است تا تخمین های دقیق تر و پیش بینی های مؤثرتری انجام دهند، بنابراین مدیریت را قادر می سازد تا تجارت هوشمندتر و همچنین سریعتر انجام دهد. 


بیشتر مطالعه کنید: Cloud ERP چیست و چگونه کار می کند؟



نتیجه

تولید شاخه ای از صنعت است که به تولید کالا و خدمات می پردازد. برای برآوردن نیازهای تولید، فرآیند تولید باید سریعتر و همچنین کارآمدتر باشد.

یکی از اقداماتی که می توان انجام داد استفاده از نرم افزارهای تولیدی است تا بازده عملیاتی کسب و کار خود را به طور دقیق افزایش دهید. برای بررسی کلی خود قبل از استفاده از سیستم در کسب و کار تولیدی ، می توانید ابتدا محاسبات طرح قیمت نرم افزار ERP نارنگ سیستم را دانلود کنید.


نویسنده مقاله: زهره نوروزی

درخواست دموی نرم افزار نارنگ سیستم
Captcha
بالا