نحوه ارسال فاکتورهای فروش به سامانه مودیان

img
img
img
img
shape
shape
نحوه ارسال فاکتورهای فروش به سامانه مودیان

نحوه ارسال فاکتورهای فروش به سامانه مودیان

ارسال فاکتورهای فروش به سامانه مودیان

سامانه مودیان که متعلق به سازمان امور مالیاتی کشور می باشد، وظیفه ممیزی مودیان را به صورت الکترونیکی دارد و شرکت ها چه کوچک یا بزرگ موظف هستند فاکتورهای فروش و برگشتی را به صورت الکترونیکی و با وب سرویس به سامانه مودیان انتقال دهند. توجه کنید که هر مودی در سامانه مودیان یک کارپوشه دارد که در آنجا تمامی اطلاعات فاکتورهای ارسالی قابل مشاهده می باشد.

نحوه گرفتن شناسه یکتای حافظه مالیاتی

برای ارسال صورتحساب یا فاکتور فروش به سامانه مودیان نیاز به داشتن شناسه یکتای حافظه مالیاتی برای شرکت ها می باشد. شناسه یکتای حافظه مالیاتی دارای ۶ کاراکتر است که اجزای آن اعداد و حروف انگلیسی تشکیل می‌شود و برای هر مودی به صورت یکتا و غیر تکراری توسط سازمان امور مالیاتی صادر می گردد 

مراحل دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی:

تهیه فایل csr  که درمقاله " ثبت درخواست گواهی امضای الکترونیک یا مهر سازمانی از طريق CSR " به صورت کامل توضیح داده شده است

ورود به کارپوشه درسامانه مودیان و انتخاب پرونده مالیاتی

وارد درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir شوید و گزینه "ورود به کارپوشه" را کلیک نمایید. پرونده‌ مالیاتی که می خواهید برای آن شناسه یکتا حافظه مالیاتی دریافت کنید را انتخاب کنید.

ورود به بخش عضویت و انتخاب گزینه درخواست شناسه یکتای حافظه مالیاتی

در داشبورد سمت راست بخش عضویت گزینه "شناسه های یکتای حافظه مالیاتی" را انتخاب کنید و بر روی دکمه "دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی" کلیک کنید.


تعیین نحوه ارسال صورتحساب به سامانه مودیان

در این مرحله یکی از سه روش ارسال صورت‌حساب الکترونیکی زیر را باید انتخاب نمایید..

  • ارسال مستقیم توسط مودی(از طریق نرم افزار حسابداری)
  • ارسال توسط شرکت های معتمد
  • ارسال توسط سامانه های دولتی

بارگذاری کلید عمومی که در مرحله اول ایجاد شد

در  این مرحله باید فایل کلید عمومی که قبلاً از طریق از سایت www.gica.ir دریافت شده را از سیستم خودتان انتخاب و بارگذاری نمایید.

تعیین شعب مرتبط با شناسه یکتا

در این مرحله اطلاعات مربوط به کد پستی و آدرس شما نمایش داده می‌شود. در صورت درست بودن این اطلاعات به مرحله بعد بروید.


تخصیص ابزار پرداخت با شناسه یکتا (اختیاری)

در این مرحله اگر از پایانه فروشگاهی خاصی مانند دستگاه کارتخوان، درگاه پرداخت یا . . .  استفاده می‌کنید، اطلاعات مربوطه را انتخاب و روی دکمه بعدی کلیک کنید.


ثبت اطلاعات حافظه مالیاتی و پایانه فروشگاهی (اختیاری)

در این مرحله باید اطلاعات حافظه مالیاتی و پایانه فروشگاهی خود را وارد و دکمه بعدی را انتخاب کنید.


مشاهده اطلاعات ثبت شده و تایید آن

در مرحله بعدی اطلاعات ثبت شده را بررسی کنید در صورت نبود مشکل دکمه اتمام را انتخاب نمایید.


شناسه یکتای حافظه مالیاتی با شماره منحصر به فرد مالیاتی چه فرقی دارد؟

شناسه‌ منحصر به فرد مالیاتی دارای ۲۲ کاراکتری است،که در پایانه فروشگاهی به صورت یکتا تولید و برای هر صورتحساب ایجاد می‌شود. شناسه یکتای حافظه مالیاتی از اجزای شماره منحصر به ‌فرد مالیاتی است و با کمک آن‌ سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند تشخیص دهد صورتحساب توسط کدام مودی و در چه مکانی صادر شده است.

انواع وضعیت های  ارسالی صورتحساب در سامانه مودیان

  • PENDING : بعد از فرستادن صورتحساب (با هر موضوع صورتحساب ، اصلی , اصلاحی، ابطالی یا برگشت از فروش) وضعیت به این صورت در می آید.
  • FAILED : بعد از بروزرسانی وضعیت صورتحساب ارسال شده ، اگر صورتحساب با خطا روبرو شود ، وضعیت برگشتی FAILED است و لیست خطاها هم برگشت داده می شود.
  • SUCCESS :بعد از بروزرسانی وضعیت صورتحساب ارسال شده، اگر هیچ خطایی از سمت سامانه مودیان دیده نشود ، نتیجه به این صورت برگشت داده می شود.

خطاهای رایج سرویس ارسال به سامانه مودیان :

یکی از خطاهایی که در ارسال صورتحساب به سامانه  مودیان رایج است ، شماره اقتصادی خریدار است. شماره اقتصادی خریدار ترجیحا برای خریداران حقوقی همان شناسه ملی باید باشد و برای خریداران حقیقی ، باید خالی باشد و به جای آن کد ملی و کد پستی خریدار ارسال شود.


مراحل ثبت ، ارسال به سامانه مودیان و بروزرسانی فاکتورها در نرم افزار

نرم افزار نارنگ سیستم ، علاوه بر سیستم های انبارداری، سیستم خرید و سیستم فروش شامل سیستم مودیان هم می باشد که وظیفه آن تجمیع همه فاکتورها از سایر سیستم ها ، ارسال فاکتورها به سامانه مودیان، بروزرسانی وضعیت ارسالی فاکتورها و ... را برعهده دارد .

در نرم افزار سیستم مودیان نارنگ سیستم ، به یکی از دو روش زیر ثبت فاکتور انجام می شود:

  • انتقال از سیستم فروش و ایجاد فاکتور در سیستم سامانه مودیان
  • ثبت مسقیم در سیستم مودیان

در هر دو روش تا قبل از ارسال فاکتور به سامانه مودیان سازمان امورمالیاتی ، قابلیت ویرایش و اصلاح فاکتورها وجود دارد. بعد از اعمال همه تغییرات ، دکمه ارسال صورتحساب به سامانه مودیان را کلیک می کنیم تا فاکتورها به سامانه ارسال شوند. بعد از ارسال برای آگاهی از وضعیت صورتحساب ارسالی ، دکمه بروزرسانی وضعیت صورتحساب را کلیک می کنیم تا اگر خطایی در صورتحساب ارسالی باشده را مشاهده کنیم و اگر خطایی نباشد وضعیت SUCCESS باید مشاهده شود.


ارسال رایگان صورتحساب در سامانه مودیان

برای اینکه از خدمات ما اطمینان یابید ، این امکان در نرم افزار سیستم مودیان نارنگ سیستم وجود دارد که تعدادی از فاکتورهایتان را به صورت رایگان به سامانه مودیان ارسال کنید و نتیجه ارسال شده آن را مشاهده کنید.  برای عضویت در استفاده رایگان از ارسال فاکتور فروش به سامانه مودیان با شماره تماس 09127185245 تماس حاصل فرمایید.



نویسنده مقاله: زهره نوروزی

درخواست دموی نرم افزار نارنگ سیستم
Captcha
بالا